Vrouwtje zei:,, een pup lijkt mij gezien de omstandigheden niet zo'n goed idee". UPDATE

 Eigenlijk heeft er nog nooit zo'n lange tijd tussen de verhaaltjes gezeten dan nu. Het zou kunnen zijn dat vrouwtje de storm waar ik einde zomer in zat ging afwachten, of dat er iets anders speelde. Honden voelen vaak haarfijn aan dat er iets gaande is. Het was afgelopen jaar heftig, maar ik kon er toch niet helemaal mijn nagel opleggen wat dit akelige gevoel was.

Na de zomer was er eerst de zorg over mij. Baasje was een beetje anders en vrouwtje keek bedrukt. 

Het leek mij dan ook beter om eens onder mijn rimpels door te kijken wat er speelde.

Wanneer je goed luistert dan vang je namelijk nog weleens iets op. Het ging veel over werk enzo.

En ging het over een gekoesterde wens dat ze nog een mormel in huis willen na deze zomer. Alsof ik van plan ben het loodje te leggen ofzo. pfff. - maar dat speelde voor de Kerst. Toen hoorde ik iets opvallends.

Vrouwtje zei:,, een pup lijkt mij gezien de omstandigheden niet zo'n goed idee". 

Baasje reageerde wat geïrriteerd merkte ik, terwijl mijn hart al een sprongetje maakte en hij zei kort terug:,, hoezo,  je moet niet zo doemdenken".

Nou, dacht ik: vrouwtje denkt nu als een realist, ze ziet ook wel in dat dit niet in MIJN straatje past. Zo'n druktemaker in huis, ik moet er niet aan denken. 

Even bleef het rustig totdat vrouwtje riep: nou ik heb het wel gehad en baasje een paar dagen later donderend door het huis liep. Ik was er stil van, want in mijn leven had ik dit niet vaak meegemaakt.

De week voor Valentijn kwam er een ommekeer, baasje kwam fluitend thuis en vrouwtje was weer de oude. Mijn staartje ging harder kwispelen toen baasje taart met hartjes had meegebracht.

De liefde overwint alles ......en wat er speelde kan ik nog niet vertellen, maar let op het vervolg.


Update: ik zal jullie niet langer in spanning houden. Na 28 jaar gaat baasje elders werken omdat het bedrijf zijn deuren moet sluiten, gelukkig hebben ze dat puppy-idee toch weer bijgesteld. Je moet namelijk blijven geloven in de toekomst. Lebber van mij!


Liefs Saartje







Reacties

Populaire posts van deze blog

Vaarwel....

Boswandeling

Rosie